2017. október 26., csütörtök

Megszűnnek a visszaváltható patronok

"Gyermekkorunk tipikus élménye: fémesen csörrenő csomaggal megyünk a bolt felé, hogy kicseréljük a betétdíjas szódás- és habpatronokat. Ennek vége: a Liss megszünteti a hagyományos visszaváltási rendszert, mostantól minden mehet a kukába. 

A cég a weboldalán felugró ablakban tette közzé, hogy a közel százéves szódás- és a mintegy ötvenéves habpatronos hagyománynak vet véget január elsejétől, igaz az egyutas termékük hat helyett 8 gramm töltetet tartalmaz majd. 

Az árak is változnak: a szódából egy csomag (10 db) 999, a habhoz való verzió pedig 1299 Ft/doboz (10 db) áron kerül majd a boltokba. A szódás eddigi ára 31 Ft/darab volt (betétdíj nélkül), így megháromszorozódik a frissítő ital előállítási ára. A habpatron 78 forintba került darabonként, ez most 130-ra változik - nem csak egy szimpatikus termék tűnik el, hanem az áremelés is radikális.

A felelősségteljes fogyasztással és a hulladékminimalizálással foglalkozó facebookos Zero Waste Hungary közösség hívta fel figyelmünket a negatív változásra: „Itt az ideje, hogy hallasd a hangodat! A Liss megszüntetni készül a visszaváltható szódás- és habszifonpatronokat, amik a hulladékmentes szénsavas víz élvezetét tették lehetővé."

A szódáspatronokat egyébként 2018 március 31.-ig vásárolják vissza az üzletek.
A teljes cikk a Magyar Konyha oldalán olvasható. 


Amúgy szerintem a Liss ezen nagyobbat fog bukni, mintsem gondolná. Részemről nem térek vissza a palackos ásványvízre, mivel soha nem voltam fogyasztója. Nem szeretem, a sok műanyag szemetet még kevésbé, amit termel. Viszont van szikvíz. Pápá, Liss. Ezer forintért hülye lennék patront venni, ráadásul szemetelni. Tök fölöslegesen. De amúgy remek... tavaly nyáron vettem egy új szódásszifont. Majd elküldöm a Lissnek, dobják ők a kukába. Szelektíven.
 

12 megjegyzés:

Gabi írta...

Ez nagyon elszomorító, felelőtlen, mocskos döntés. Aláírtam a petíciót. A szódapatront nem használom, bár megvan a régi szódás szifonunk is, viszont a habszifont igen és a patronját mindig visszaváltottam (most is van fél doboz tele patron). 1300 Ft elég húzós ár értük és totálisan veszélyes hulladék szerintem. Ennyit a környezettudatos gazdálkodásról, primitívek! Ásványvizet én sem vásárolok ezer éve, feleslegesnek, átverésnek és a Föld gyilkolásának tartom.

duende írta...

Gabi, detto. :( Amíg a pénz az isten, addig marad a rombolás, felelőtlenség és mában élés. Tökre nem számít más, csak a pillanatnyi haszon.

Andrass9 írta...

Nem hinném, hogy a cég bukik ezzel a döntéssel. A kereslet oly kicsiny, hogy a csereprogram fenntartása kifejezetten veszteséges lehet a cégnek.

duende írta...

Hát nem tudom. Nálunk a szűk családban többen is használunk szódásszifont, és tuti hogy ezer forintos patront nem fogunk megvenni.

György írta...

Közel két évtizede palackos ásványvizet veszek.Meguntam, hogy nem vették vissza retró csomagolású patronjaimat.Jó lenne ha kötelezővé tennék a visszavásárlást.

duende írta...

Igen, az nagyon jó lenne. Jó a szikvíz, de nem mindegy, hogy egy csomag patront viszek fel a harmadikra, vagy tíz liter vizet, plusz a palackok...

Kovács.p43 írta...

Abban az üzletben, ahol én eddig vásároltam a patront mondták, hogy gyakorlatilag csak én vásárolom ezt a terméket. Azért ezen is el kellene gondolkodni, nem csak a gyártót szidni.

Megoldás lehetne az is szerintem, hogy a PET palackok termékdíjból (vagy más forrásból) a minsztérium támogatná a patronok gyártását, forgalmazását.

duende írta...

Abszolút egyetértek!!!

Unknown írta...

sajnálom, hogy úgy szűnik meg, hogy helyébe eldobható/nemvisszaváltható, környezetszennyező, jóval drágább terméket fognak forglmazni!

Mnnyiért váltják vissza a régi patronokat és hol???

duende írta...

Éva, gondolom a szokásos helyeken és a szokásos árért. Csak annyi történik, hogy márc. 31.-e után már nem veszik vissza.

Unknown írta...

Gusztustalan, egy hungarikumot tesznek tönkre, ami a miénk!

duende írta...

Egyetértek Zoltán!