2016. december 20., kedd

Hasselback burgonya



Olyan jó ilyenkor begyújtani a sütőt...




Egy elhíresült sültburgonya, amit egy stockholmi vendéglőben készítettek legelőször, innen kapta a nevét. Látványos, finom és variálható is.

A burgonyát alaposan megmostam, megtöröltem. Éles késsel bevagdostam 2-3 milliméterenként úgy, hogy az alja épp csak egyben maradt. Besóztam óvatosan a szeletkéket (ez azért is jó, mert így széthajtogattam legalább a krumplilapocskákat), majd olívaolajjal meglocsoltam a burgonyákat. Előmelegített forró sütőben pirosra sütöttem. A héjánál mennyei ropogós, a belseje meg finom puha.




Az olajba lehet fokhagymát is tenni, zöld vagy szárított fűszereket is, lehet mustárral is keverni. A lapocskák közé akár hajszálvékonyra szelt szalonnacsíkok vagy hagymakarikák is kerülhetnek. De meglocsolhatjuk olvasztott vajjal is, vagy zsírral - kinek mi a kedvence.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Duende! Örömteli ünnepváró készülődést, szép Karácsonyt és Boldog Új Esztendőt kívánok Neked! 2017-ben süssél-főzzél finomakat és oszd meg velünk, hűséges olvasóiddal. Ha idő hiányában nem is szólok mindig hozzá, azért figyelemmel kísérem a posztolt receptjeidet.:) Minden jót Neked és családodnak!
Szeretettel üdvözöllek: Judit

duende írta...

Kedves JUdit!

Viszont kívánok minden jókat, sok örömöt, egészséget! :)
Köszönöm! És igyekszem majd jókat sütni-főzni! :)