2015. május 18., hétfő

Jégkrém


   Rosa mama azt mondja, hogy az élet lehet nagyon szép, de azt még nem találták fel, és addig is élni kell.
   Nyaltam a fagylaltot. Nem volt lelkierőm, és a jó dolgok még jobban ízlenek, amikor az embernek nincs lelkiereje. Már sokszor megfigyeltem. Ha az ember legszívesebben megdöglene, akkor a csokoládé a mindennaposnál is finomabb.

Emile Ajar: Előttem az élet



No egy nemrecept. Merthogy minden jégkrémforma más, így nehéz mennyiségeket megadni. Az enyém, amit most vettem, hat darabos és körülbelül 4,5 dl folyadék fér el a hat rekeszben.
De elmondhatom, mi mindennel lehet tölteni a kis formákat.
A képen narancs jégrém van. Volt itthon még pár darab narancsom, kifacsartam, átszűrtem, cukorszirupot adtam hozzá és mehetett is a fagyasztóba.
A cukorszirup szuper dolog, nekem mindig van készen. Azzal édesítem a kávét, teát, limonádét, jeges teát. Úgy csinálom, hogy 1 kg cukorhoz 8 dl vizet adok, tűzre teszem és oldódásig keverem, majd felforrás után még 5-10 percig hagyom rotyogni, aztán hagyom kihűlni és üvegbe teszem.
Tehát a gyümölcsös jégkrém úgy készül, hogy leturmixoljuk a gyümölcsöt, ha magos akkor átszűrjük és cukorszirupot adunk hozzá ízlés szerint. Ha jó édes a gyümölcs, nem is kell hozzá sok. Lehet fűszerezni is, ha felfőzzük a gyümölcsalapot.
Lehet joghurttal is keverni a gyümölcsöket. Lehet tejjel vagy tejszínnel jegeskávét készíteni és azt lefagyasztani. Lehet csokikrémet is csinálni tejszínnel, tejszínhabbal például. Márthatjuk olvadt csokiba is, még istenibb lesz.
Szóval igazán variálható a dolog. Ahol gyerekek is vannak, ott kihagyhatatlan a nyári szezonból szerintem. :)


3 megjegyzés:

N.D. írta...

mennyire jól néz ki ez az ernyő alakú jégkrém forma (tudtad, hogy van Mo-n olyan hely, ahol botrafagyónak hívják, mármint a jégkrémet, sztem zseniális :D
az ernyőről jutott eszembe, hogy múltkor olvastam valahol, hogy az eső folyékony napfény, annyira találó, nem? :)

N.D. írta...

Most láttam, hogy a k kimaradt, direkte?
Meg az előző mesetémához, Michael Ende: Momo.
Megtaláltad a vándorló palotát? :))

duende írta...

Ugye? annyira cuki, Mary Poppins jutott eszembe, meg a keleti szél...
Télleg zseniális! :D
Óóóó, :D valami tudattalan lehetett, javítom, szóval nem jégrém, hanem jégkrém. Khhmm.

Jaj, Michael Ende Momója örök szerelem, ráadásul.. na jó, szóval valaki rám gondolva írta színpadra, mer' nagy fekete szemek és kócos göndör haj, szóval Mómó... na igen, örök és semmi sem lehet nála jobb és szebb.
Igen, a filmet megtaláltam, meg is néztem, nagyon szép. De szeretnéma könyvet is elolvasni, szóval megveszem majd. De az Utolsó egyszarvú, na akkor is nálam a csúcs. :) Különben szép volt a film is.