2011. május 28., szombat

A kapálás elhozza a világbékét

Ímélben kaptam, de Lustanyunál az eredeti. Nagyon jó. :)


A múltkor Egerben mama kérdezte, hogy épp mivel foglalatoskodom, én pedig
mondtam neki, hogy olyan nőkről írok, akik borzasztóan kritikusak saját
magukkal szemben és kiakadnak azon, hogy vastagabb a karjuk, vagy
narancsbőrös a fenekük. Mama megvetően legyintett, közölte, hogy ez
baromság és hogy inkább arról írjak, hogy ezek a nők kapáljanak be öt
hektár kukoricát, és akkor biztosan nem lesz idejük a narancsbőrükkel
foglalkozni.

És akkor hirtelen belém hasított, hogy basszus, mindenre ezt a kapálás
dolgot hozza fel, és összegyűjtöttem, hogy mama szerint milyen problémákra
lenne megoldás a kapálás.

1.) Terhesgondozás, újszülött ellátás, bizonyos mértékig paraszolvencia -
"Katicám, annak idején megszültek a nők a kapaföldön is, nem volt semmiféle
ultrahangozás, meg terhesjóga, meg boríték az orvosnak!"


2.) Homoszexualitás - "Kapálna végig egy nyarat, ´szt nem lenne ereje tollas
gatyában vonulgatni!" (Egyébként mama nem homofób, csak nem érti ezt a
dolgot és a genetikában sem áptudét.)


3.) Bűnözés - "Hogy a frász üsse ki őket, mennének el kapálni ahelyett, hogy
a szomszéd tyúkját lopkodják!"


4.) Való világ 4. - "Ez nekik a való világ??? Mennének el kapálni ahelyett,
hogy a seggüket hizlalják egy medencében. Akkor aztán nem lenne idejük
veszekedni, örülnének, ha a vízhólyagoktól egy pohár vizet meg tudnak inni,
´szt lefekhetnek aludni. Na az a való világ, Katicám." (Évának már javasolt
3 hét uborkaszedést is Szabolcsban, mondván attól elmenne a kedve a
veszekedéstől, és nem lenne annyi ideje fújni a füstöt, Alekosz
tartásjavítására pedig némi kaszálást említett.)


5.) Számítógép függőség - "Hajnali kettőig nyomkodta a gombot???
(=számítógépbillentyűzet és /vagy egér gombja- a szerk.) A rossebb megette,
bezzeg ha másnap hajnal ötre kapálni kéne menni, már fél 9-kor lefeküdne
aludni!"


6.) Tetoválás, testékszerek, és a fóliás melír bizonyos esetei - "A mi
időnkben a fiataloknak nem volt arra idejük, hogy kürtöket dugdossanak a
fülükbe, ´szt azzal tágítsák a lukat rajta! Tudod Katicám, annyi munka volt
a fődeken, hogy nem tudtunk mink azzal foglalkozni, mekkora a luk a
fülünkön, meg nem is volt időnk arra, hogy órákig fodrászkodjunk, meg
lyuggassuk a bőrünket kifele. Szép is lett volna, ha menni kell kapálni,
"szt ott égeti a nap a griffmadarat, vagy mit a vállunkon!"


7.) Futball huliganizmus - A franc essen ezekbe a szkinderekbe (skinhead- a
szerk.), ha ennyi erejük van, csinálhatnának valami hasznosat is! Megnézném
én őket, miután bekapálták a szemerei téesz fődjét, hogy mennyi erejük lenne
ott ordítozni, meg kukát dobálni a meccseken! Hát megmondom én neked,
Katicám: semmi! Ott aludna az összes a lelátón, olyan fáradt lenne!"


8.) Depresszió, egyéb pszichés problémák - "Jódógába´ nem tudja már, hogy
micsináljon! Ül a szép házába´, szt sopánkodik, hogy milyen kövér, meg hogy
nem foglalkozott az érzéseivel a zura, nemhogy örülne, hogy van mit enni,
jólétbe van, és nem kell kapálnia."
Hirtelen ennyi jutott eszembe, de ahogy leírtam, hát nem is olyan eszement
hülyeség mind, mint amilyennek elsőre gondoltam (kivéve a 2-es és 8-as
pontokat), vagyis hát persze hülyeség, de van némi alapja. Fontolgatom, hogy
kapálótáborokat szervezek tematikusan, mint pld. szingli kapatábor,
önértékelés javító kapatábor, stb, így a nemzetgazdaság is jól járna, én is,
meg a résztvevők is. :)


20 megjegyzés:

duende írta...

Kedves Névtelen, köszi szépen a forrásmegjelölést! (Sajnos új bejegyzést kellett írnom, mert a blogger megint hülyéskedik és a másikat nem tudtam megnyitni.)

Padparadsa írta...

Ez nagyon jó volt! :D :D

Vera írta...

Fenomenális :)))

margoo írta...

Hajnalok hajnalán a könnyem csorog a nevetéstől! Ezt a gyerekeimnek is felolvasom! Ráadásul ugyanezeket mondták az én szüleim is! :o)))
Jaaj, nem igaz! És mennyi igazság!
Kapatábornak ajánlom a kukoricaföldemet, én már eleget táboroztam benne :o))

Éva írta...

Jaj, ez kellett nekem így vasárnap reggel! Mindjárt jobb kedvvel indítottam a napot= Könnyesre röhögtem magam.:-)))
Szoláriumra Anyutól:
Ment volna kapálni, úgy elintézte volna a Nap, hogy attól kódult volna!

Éva írta...

Azt még hozzá kell tennem, hogy nem kinevetem az idősek véleményét. Sok-sok bölcsesség is van bennük. Ha belegondolok, hogy a fizikai munka, a mozgás mennyi mindenre gyógyír, akkor pedig különösen ez a véleményem.
Nagyon jó a stílus, érzem a humort, vissza is jöttem újra olvasni az egészet.
Köszönöm Lustanyunak és neked is!

Líbuc Nagy Katalin írta...

Mintha magamat hallottam volna! /Majdnem./ :)))

duende írta...

:))) Örülök hogy jókedvűen kezdjük a napot. :))

Éva, jó a bioszolárium-ötleted! :))

Margoo: akkor Te már rengeteget tettél a világbékéért! :))

Libuc: :)


Alapvetően én is teljesen egyetértek a Mamával.
Géczy Gábor mondta egy előadásában, hogy ha szobrot kéne állítania a mai korról és emberről, egy szobabiciklit állítana ki. Tekerjük-tekerjük, de nem megyünk sehova, értelmetlen az egész. Még hozzátette, hogy ha kapálnánk, annak lenne legalább értelme is. Valamint elnézte a feleségét, amint Cindy Crawfordra ugrabugrált és megállapította, hogy egyes mozdulatok a gyomlálásra, mások a kapálásra, illetve a sarlózásra emlékeztették. Milyen hülye a mai ember... Telket vesz, de csak fű van benne, meg néhány bokor, virág. Se konyhakert, se gyümölcsfa, se semmi. Osztán sok pézzért jógázik, meg aerobikozik, meg kondizik. :)))
A multinál meg megveszi az agyonpermetezett, seízű zöldséget, gyümölcsöt.

videkek írta...

Eljen a Mama! Ez nagyon tetszett! :)

Grenadine írta...

és tényleg elhozná :))

Ági, aki főz írta...

Lustanyu a legjobb!

Andrea írta...

Fantasztikus a mami!! ..és milyen igaza van :-)

Anikó írta...

Felolvastam a családnak, visítva röhögtünk, majdnem megfulladtam a reggeli teámtól, ugyanis cigányútra ment, hogy milyen igaza van Maminak. Tényleg senkinek nem ártana, és a Géczy Gábornak is tökéletesen igaza van mélyen egyetértek vele is:-))))))))

duende írta...

Lányok, örülök hogy megoszthattam Veletek e remek irományt. (Sógor küldte nekem ímélben.)

Ritmus írta...

Én most jutottam ide, ugyanis eddig kapáltam, nem érek rá annyit netezni..:DDDD. Szóval köszi, nagyon jó volt! És tényleg megyek kapálni..

duende írta...

Ritmus: :))) Akkor Te is békenagykövet vagy! :)

sirit írta...

az egyes pont nagyanyámtól ugyanígy, hetes pont nagybátyámtól szinte ugyanígy rendszeresen elhangzik

duende írta...

:))

Garffyka írta...

Olvasom, kacagok, egyetértek, gondolatban szedegetem a jelölteket a kapálós-táborba :) Mamád előtt le a kalappal, nagyon józanul látja :)

duende írta...

Garffyka, nem az én mamám, sajnos, csak nekem is nagyon tetszett :D