2008. március 11., kedd

Narancsos csirke


A halál a nemlét állapota. Ami nincs, az nem létezik. Tehát a halál nem létezik. Csak az igazság létezik. Az igazság és a szépség. A kettő egymással felcserélhető, de egymás aspektusai. 

(Woody Allen)






Az étel egyszerű, viszont jó fűszeres. Azt mondanám, amolyan cajun-stílusú. Készítettem egy fűszerkeveréket, mozsárban jól megtörtem a száraz hozzávalókat. A fokhagymát, gyömbért, narancshéjat reszeltem, természetesen. Íme: 4 narancs leve, só, zöldbors, fokhagyma, szegfűszeg, mustármag, szerecsendió, koriander, kurkuma, friss gyömbér, szegfűbors, 2 teáskanál méz, fahéj, reszelt narancslé, chilipaprika, pici málnaecet, rum, némi só.

A csibét félbevágtam, és besózva tepsibe fektettem, köré sárgarépákat helyeztem. Vajdarabkákkal megszórtam, és az egészre rálocsoltam a keveréket. Háromnegyed óráig fólia alatt sült, aztán pirítottam. Isteni lett, főtt rizst kínáltam mellé. Csak a fűszeres ízek kedvelőinek ajánlom, nagyon erőteljes, különleges.

Nincsenek megjegyzések: