2008. január 25., péntek

Zöldségerőleves - hamis húsleves


E pillanatban a kezedbe adják az egészet.

(Yuanwu) 






Ez az egyik kedvenc levesem. Hamis húsleves, mert teljesen úgy készül, de csak zöldségekből. Az íze is hasonló, sőt még fenségesebb. Hozzávalók Mindig azt teszem bele, ami éppen van otthon. Persze vannak állandó hozzávalói is, ezek a következők: 2 nagy sárgarépa, egy fehérrépa, egy darabka zeller, egy közepes fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, fél levél kelkáposzta (vagy pár szem kelbimbó), egy darabka karalábé. Ha van otthon cukorborsó, karfiol, sütőtök, brokkoli, azt is szoktam beletenni. Sőt. A karfiol és brokkoli szárát nem szoktam kidobni, hanem mindig elteszem, mert ebbe az erőlevesbe kiváló ízesítő. Fűszerei: só, ételízesítő, egy evőkanál olaj, egész feketebors, egy mokkáskanál sűrített paradicsom, pár szem kicsit zúzott koriandermag, sáfrányos szeklice (el is maradhat), egy pici darab szerecsendió vagy szerecsendió-virág, és egy darabka gyömbér. Plusz: valamilyen levesbetét-tészta.
Minden hozzávalót megtisztítok, darabolok, és egy kb. 3 literes fazékban hideg vízzel fölengedve, fűszerezve tűzre teszem. Forrás után kis lángon pötyögtetem, mint a húslevest szokás. Ha alaplének készítem, akkor csak 1/2 óráig főzöm, de ha hamis húslevesként, akkor kb. másfél óráig hagyom forrdogálni. Aztán a zöldségeket külön tálba teszem, a levét pedig ugyanúgy leszűröm mint a húslevest szokás, egy külön fazékba. Sós, forrásban lévő vízben kifőzök levestésztát, majd leszűröm, és szintén külön kis edénybe teszem. Tálaláskor minden tányérba kerül tészta, vegyesen a zöldségekből is, és természetesen az erőlevesből is két-három merőkanállal. Nagyon finom leves, szép, gusztusos. Ha marad belőle, fel szoktam másnap használni rizottóhoz: isteni finom a rizs, ha ezzel az alaplével van felöntve.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Ragyogó munka, elkészítettem (de csak két személyre. Köszönöm

duende írta...

Szívesen! :) Örülök hogy ízlett!